המלצות לתחזוקת המרזבים

מערכת המרזבים אשר מותקנת בביתכם נועדה לאסוף בצורה מבוקרת את מי הגשמים ולהעבירם לאזורים בהם אינם גורמים לנזקים, טיפול נכון ואחזקה מינימלית יאריכו את חיי המערכת ויאפשרו לה לבצע את תפקידה שנים רבות.

כך תשמרו על מרזב תקין לאורך זמן

  1. ניקיון כללי: יש לבצע סריקה ויזואלית לבחינת מצב הלכלוך בתעלות המרזב האופקיות, הלכלוך עלול להצטבר באזורים בהם ישנם עצים נשירים וסמוך לנקודות הניקוז והחיבור לצינורות. הניקיון יכול להיעשות באמצעים פשוטים: מסטרינה ובידיים, יש להקפיד להציב את הסולם בצורה יציבה, לנעול נעלי עבודה ולהשתמש בכפפות.
  2. הסדרת שיפועים: בגגות הנתמכים ע"י קורות עץ בקצותיהם יש לבדוק אם קיים שיפוע בתעלת המרזב לכיוון יציאת המים לצינורות, מכיוון שגם אם היה שיפוע כאשר הותקן המרזב ישנה תופעה של שקיעת הגג בנקודות שונות אשר משפיעה בתורה על המרזב. פתרון לבעיה זו יכול להיות בפירוק התעלה והתקנתה מחדש או הרכבת צינור ניקוז נוסף בנקודה הנמוכה לאותם מים שאינם זורמים לניקוז הקיים.
  3. צינורות סתומים: באמצעות בדיקה פשוטה של הקשה עם היד על צינורות הניקוז אפשר לוודא שאינם סתומים, כמובן שניתן לשפוך מים למרזב ולראות שהם זורמים במהירות וחופשיות עד הקרקע. צינור סתום ניתן לשחרר ע"י החדרת חוט ברזל או "סטלבנד" של חשמלאים מלמעלה או מלמטה.
  4. ציפורים ויונים: גם אם אלו נראות יושבות על המרזבים, הן אינן מקננות בתוך תעלת המרזב משום שהיא חשופה לשמש ואינה מהווה מקום מסתור. יש לסגור פתחים בין הרעפים לקרניז הגג ובעיקר בקצות הגג היכן שמותקנים פחי הצד של הרעפים בכדי לסגור את מקומות הקינון של הציפורים.

כאשר לא מטפלים זמן רב בבעיות קיימות במרזבים ולא מתחזקים אותם הסיכוי לתקלות גובר. במידה ושמתם לב לחורים או סדקים או תקלות נוספות היעזרו בשירות תיקון מרזבים, במקום לרכוש מרזב חדש לגמרי. בעיקר אם ישנה תקלה מקומית ולא כל המרזב זקוק להחלפה, ניתן להסתפק בחידוש קל ותחזוקה עצמאית כל כמה זמן.

אורנים מרזבים כאן תמיד לשירותכם בכל שאלה בנוגע לתחזוק יעיל של המרזב הקיים שלכם.

לייעוץ מידי חייגו והצוות שלנו יעמוד לרשותכם בשמחה!

דילוג לתוכן