טיפים לבחירת מרזבים

המרזב נועד לבצע ניקוז של הגג בימי גשם ולמנוע את הצפתו תוך הזרמת המים המצטברים אל הביוב או החצר. ברוב המקרים מדובר בתעלת ניקוז חיצונית ש"זורמת" על פאות המבנה וממשיכה עד לנקודה הנמוכה ביותר האפשרית. מאחר שניתן למצוא מספר סוגים של מרזבים המורכבים מחומרים שונים, רצוי לדעת מתי כדאי להשתמש בכל אחד מהם על מנת לבצע בחירה נבונה ומושכלת. להלן סקירה מקוצרת שתעזור לכם לבחור מרזב איכותי שאכן יענה על כל הצרכים שלכם.

מרזבי פח מגולוון

מרזבי הפח הינם מרזבים מסיביים שמנקזים כמויות גדולות של מים מעל למבנים עם גג בעל שטח גדול יחסית. מרזב מפח מגולוון יהיה מורכב מפרופיל עבה ולכן מראש הוא אינו מיועד לצרכי דקורציה. מסיבה זו כמעט שלא ניתן למצוא מרזבים מפח במבני מגורים אלא בעיקר במבני תעשייה שחלק בלתי נפרד מהם הוא גג מסיבי מפח.

מרזבי אלומיניום

מרזבי האלומיניום נחשבים לפופולאריים במיוחד, שכן הם עמידים בכל פגעי מזג האוויר, אינם מחלידים ואם בעיצוב עסקינן, הרי שהם גם מגיעים במגוון רחב ביותר של צבעים לבחירה. מרזב אלומיניום מתאים לכל סוגי הבתים והמבנים אך בשל מראהו החדשני, הנקי והמינימליסטי ניתן למצוא אותו בעיקר בגגות ומבנים חדשים ו"מודרניים", הכוללים שימוש בפרופילים בצבעים בהירים, פרגולות ועוד.

מרזבי נחושת

הנחושת הינה מתכת נחשקת בכל מה שקשור לייצור מרזבים ואין זה פלא. מדובר במתכת שלא מתבלה ולכן מדובר במרזבים שעמידים לאורך זמן ללא שום כשלים. אלא שהאיכות גם מכתיבה מחיר שמרקיע שחקים לעומת האלטרנטיבות. מתי נעדיף בכל זאת מרזב מנחושת? בעיקר כאשר נרצה להתמקד בצרכי אסתטיקה ועיצוב למבנה או כאשר מדובר בגגות רעפים שמשתלבים נהדר עם צבעי הנחושת. הצבע והמראה העתיקים שובים את הלב והעין ומתאימים למגוון רחב של בתים, עתיקים ומודרניים כאחד.

מרזבי אבץ

מרזבי האבץ מזכירים מאוד את מרזבי הנחושת. מדובר במרזבים חזקים ועמידים במיוחד, שנראים פשוט מעולה בסגנון הישן והעתיק, מעניקים למבנה נופך של כפריות, חמימות ו"שיק" מיוחד במינו. אחד מיתרונותיו של האבץ ליצירת מרזבים הוא גמישותו הרבה המאפשרת עבודה עמו גם בגגות משופעים ביותר, כך שניתן לכופף ולסובב את הצינורות ללא בעיה בו במקום, תוך חימום קל. מסיבה זו נעדיף להתקין מרזב מאבץ לא רק כאשר נהיה מעוניינים בסגנון רטרו עתיק אלא גם כשמדובר במבנה עם גגות מפותלים במיוחד.

בבחירת מרזבים למבנה חשובה לא פחות מסוג החומר גם איכות עבודת ההתקנה של הספק שתבחרו. יש לקחת בחשבון כי כל מרזב חייב להיות מותאם בדיוק לתוואי שנקבע עבורו, להיות מחוזק כראוי למבנה, לכלול זוויות לפי התקן למניעת הצפות ולעבור בדיקת איכות קפדנית לאחר ההתקנה. כל אלה, יחד ובנפרד, יבטיחו גג יבש, פחות בעיות של רטיבות והצפות וכן עיצוב מושלם לביתכם לאחר ייעוץ מקצועי והתאמה אישית לסגנון העיצובי החיצוני של ביתכם.

אנו בחברת "אורנים מרזבים" נשמח לתרום לכם מניסיוננו הרב בהתאמה, תכנון והתקנה של מרזבים איכותיים ומעוצבים למבנה שלכם.

דילוג לתוכן