שיקום ותיקון תעלות מרזב

בבתים רבים אשר בהם מותקנות תעלות המרזב בתוך ארגז הרוח של הגג מפיעים כשלים ונזילות כתוצאה מריקבון
וחלודה של הפחים. תופעות אלו נגרמות עקב הגורמים הבאים:

הליכה על מרזב או פגיעה חיצונית- פגיעה פיזית במרזב עלולה לגרום לסדקים ועיוותים, המובילים לנזילות. ישנה סיבה לכך שמרזבים לרוב קלים ודקים, כדי לא להעמיס במשקל על קירות וגגות, לכן בהפעלת כוח פיזי גס ניתן לפגוע בתקינות המרזב. לכן כדי להיזהר בזמן עליה על הגג או ניקוי המרזב.
חלודה- מים שנשארים לכודים בנקודות מסוימות במרזב, כתוצאה משיפועים לא נכונים, גורמים לחלודה איטית של הפח.ההמלצה היא לבחור מההתחלה בחברה המציעה חומרים אשר לא נוטים לחלודה ויכולים להתקין את המרזב באופן אשר ימנע הצטברות לא תקינה של מים.
לכלוך ועלים- סתימות במרזב כתוצאה מעלים וענפים גורמים להצטברות מים, המאיצים את תהליכי הריקבון והחלודה. בישראל הבעיה היא הרבה פחות רצינית כיוון שעצים רבים נשארים ירוקים במהלך כל השנה, אך אנחנו ממליצים לבדוק לפחות פעם בחודש אם הנכם גרים בסביבת עצים. תבדקו לפני תקופת הגשמים, במהלכה ובסופה- גם שלושת הפעמים האלו יוכלו להבטיח עמידות לאורך שנים רבות. ואם לא- תמיד תוכלו לקרוא למקצוענים שיעשו זאת במקומכם.

ניתן לתקן תעלות מרזבים בכמה דרכים:

  1. טיפול בחומר פוליאוריטני– פתרון זה מתאים למרזבים במצב תקין יחסית, והוא כולל ציפוי פנימי של המרזב בחומר פוליאוריטני מיוחד, המונע חדירת מים ומגן מפני חלודה.
  2. פירוק והתקנת תעלות מרזב חדשות– פתרון זה מתאים למרזבים במצב גרוע, והוא כולל פירוק התעלות הישנות והתקנת תעלות חדשות במקומן.
  3. התקנת תעלות מרזב חדשות על גבי התעלות הישנות– פתרון זה יכול להיות יעיל במיוחד במקרים של מרזבים ישנים מברזל, והוא כולל התקנת תעלות אלומיניום צבועות על גבי התעלות הישנות. חשוב לציין כי התקנת פח מגולוון על גבי תעלות ישנות אינה מומלצת, כיוון שהיא עלולה להאיץ את תהליך החלודה.

תחזוקה לאחר התיקון

לאחר שראיתם ובדקתם את הסיבות והתיקון בוצע כהלכה, הימנעו ודאגו שהסיבות שגרמו לבעיות לא יחזרו על עצמן. כך תחסכו על תיקונים חוזרים ותסתפקו בתחזוקה פשוטה. תנקו את המרזב במקומות בטיחותיים, דאגו שאף אחד לא דורך או פוגע במרזב בכל דרך ולא מעקם את המתכת ובמידה ואתם מזהים בעיה קטנה, טפלו בה באופן מיידי במקום לחכות עד שיהיה מאוחר מידי ויהיה צורך לתיקון יקר או החלפת כל מערכת המרזבים. לפעמים בדיקה מספיקה, תראו שהכל עובד באופן תקין ולא תצטרכו לגעת או לעשות דבר בעצמכם. במידה ואתם מזהים תקלות כלשהן ולא רוצים להתעסק בתחזוקה לבד תוכלו לקרוא לאנשי מקצוע. תחזוקה בסיסית תבטיח עמידות לאורך זמן.

חברת אורנים מרזבים מעניקה לכם ביטחון מלא שתיקון המרזבים ושיקום תעלות המרזב תעשה בצורה המקצועית ביותר, על ידי מיטב אנשי המקצוע המיומנים ביותר בתחומם, תוך שמירה על סטנדרט וגימור מהגבוהים בארץ.

דילוג לתוכן