תכנון לפני התקנת מרזבים

כדאי לבצע תכנון יסודי של התקנת המרזבים החדשים

בדומה לעניינים רבים אחרים הנוגעים לתחזוקה שוטפת של הבית או הבניין, גם תהליך התקנה של מרזבים מחודשים דורש תכנון והתייחסות יסודית מבעוד מועד. תהליך נכון של תכנון התקנת מרזבים יוכל לחסוך לכם כסף וזמן רב בעתיד, שכן הוא מצמצם את כמות התקלות אשר עשויות להתגלות כתוצאה מהתקנה או תכנון לקויים. לאור זאת, מומלץ בחום להקדיש זמן, מחשבה וכסף לצורך תכנון התקנת מרזבים – גם אם נדמה לכם כי ניתן לדלג על שלב זה.

למה כדאי לשים לב בעת תכנון ההתקנה?

בעת תכנון התקנת מרזבים כדאי להתחשב במספר סוגיות מרכזיות. ראשית כל, יש לחשב בצורה מדויקת את מיקום פתחי יציאת המים, ודרך כך לאמוד את אורכו המשוער של המרזב המיועד. יש לתת את הדעת על מיקום פתח היציאה כדי שלא לגרום לניקוז המים באזור לא רצוי (בסמוך לכניסה לבית למשל). לצד זאת, מומלץ לברר מהו המיקום האידיאלי לצורך התקנת המרזב בכל מה שקשור למניעת הצטברות לכלוך בתוכו. מרזבים נוטים להיסתם לקראת החורף כתוצאה מהצטברות עלים, ומיקום נכון של המרזב יוכל לחסוך לכם סתימות אלו.

נעזרים אך ורק בשירותיו של בעל מקצוע להתקנת המרזב

לאחר שביצעתם תכנון התקנת מרזבים יסודי ומקיף, הגיע הזמן לחפש בעל מקצוע מנוסה לצורך השלמת המשימה. בעל מקצוע מומחה בתחום ידע להוציא מן הכוח אל הפועל את התכנון שביצעתם (איתו או עם בעל מקצוע אחר). בעת ההתקנה עצמה מומלץ לשים לב כי בעל המקצוע אכן מתקין את המרזב בשיפוע קל, עם הפרש של כ-5 סנטימטרים בין המקום הגבוה למקום הנמוך ביותר. התקנה בשיפוע חשובה למניעת הצטברות מים עומדים וחלודה.

מעבר להיבט הפונקציונלי, מתייחסים גם אל המראה

מעבר להיבטים הפונקציונליים שבתכנון התקנת מרזבים, ניתן כמובן להתייחס גם אל העיצוב של המרזב עצמו. מכיוון שמרזבים מותקנים לרוב על גבי חזית הבניין, הרי שהם משתלבים במראה הכולל של אותו מבנה. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של מרזבים מעוצבים, העשויים מחומרים ומצבעים רבים. העניין העיצובי צריך להשתלב בהיבט הפונקציונלי, שכן מעל הכל, למרזב יש מטרה ברורה אותה הוא נועד לשמש.

לאחר ההתקנה – מקפידים על תחזוקה שוטפת למניעת בעיות

גם מי שביצע תכנון התקנת מרזבים יסודי וקפדני, ועמד בכל הכללים הבסיסיים, צריך להקפיד לשמור על תחזוקה שוטפת של המרזב. זוהי הדרך היחידה למנוע תקלות ובעיות לקראת העונה הגשומה, בה המרזבים נדרשים למלא את תפקידם על בסיס יומיומי. לקראת החורף כדאי לערוך ניקיון של המרזבים ופתחי הניקוז, כך שהגשם הראשון לא יתפוס אתכם בלתי מוכנים. גם לצורך ניקיון זה תוכלו להיעזר בבעל מקצוע, כדי שלא לסכן את עצמכם בעת הטיפוס על הגג או על חזית המבנה. כפי שציינו קודם לכן, ככל שתיטיבו לתכנן כראוי את התקנת המרזב – כך קטנים הסיכויים כי תאלצו להתמודד עם בעיות במהלך העונה הגשומה.

דילוג לתוכן