תקלות נפוצות במרזבים

המרזב אחראי בין היתר על פינוי של המים מהגג ועל מניעת נזילות, אבל אלו גם הנסיבות שמציבות אותו בסיכון מסוים להצטברות של תקלות ובעיות. אז מהן התקלות הנפוצות וכיצד מתקנים אותן? הנה המדריך המלא

מרזבים מותקנים בבתים פרטיים ובבניינים כדי לנקז את מי הגשמים מהגג לכיוון החצר. כאשר המרזב פנוי, המים יכולים לעבור בו בקלות וכך נמנעות הצפות על הגג. אבל אם המרזב נסתם בגלל הצטברות של עלים ולכלוך במהלך הקיץ, קיימת סכנה להצפה בגג ולאחר מכן גם עלולות להתעורר בעיות איטום שהתיקון שלהן מגיע לעשרות אלפי שקלים.

החדשות הטובות הן שקל מאוד לתחזק את המרזבים. רגע לפני החורף, חשוב למשל לפנות עלים ולכלוך ולבדוק בצורה מבוקרת שהמים אכן מגיעים מהגג אל החנייה. בנסיבות כאלה, ניתן גם לראות האם יש תקלות שדורשות מעורבות של בעלי מקצוע מיומנים יותר ולתקן את המרזבים.

מה גורם לתקלות הנפוצות במרזבים?

אותו תפקיד חשוב של המרזבים הוא גם זה שמעמיד אותם בפני סיכון. הנה למשל כמה תקלות נפוצות במרזבים שכדאי להיות ערניים אליהן:

א. סתימה במרזבים ודליפה אל תוך הבית – עלים ולכלוך שמצטברים בתוך המרזבים מונעים מהם לעשות את העבודה שלהם. אם המים לא מפונים מהגג אל החצר בגלל סתימה במרזבים, נוצרת דליפה של מים אל תוך הבית ובעקבותיה נזקים שונים כגון כתמי רטיבות, עובש, פטריות ועוד.

ב. בעיות איטום בפתח העליון – תקלות נפוצות אחרות נגרמות בגלל בעיות איטום בנקודת החיבור שבין הצינור האנכי שמוביל את המים מהמרזב לכיוון הקרקע. ברוב המקרים, הפתרון יהיה לחבר את הצינור לאיטום של הגג ולעשות את זה בהתאם לסוג האיטום שכבר יש עליו.

ג. מרזב חלוד או שבור – כמובן שגם חוסר תקינות של המרזב עצמו גוררת אחריה בעיות בתפקוד. אלו תקלות שקל לזהות, כי במקרים כאלה המרזב יהיה חלוד או אפילו שבור לגמרי. כאן, הפתרון הוא להחליף את המרזב אחת ל-10-15 שנים ולהקפיד על תחזוקה שמונעת בלאי ושחיקה.

ד. כשלי איטום – סדק בין שכבת האיטום למרזב גורם לכשלי איטום. את הסדק אפשר לראות רק ברוחב של מ"מ אחד ואז ניתן למלא אותו בחומר אקרילי על מנת לפתור את הבעיה, אך יש מקרים שבהם הוא רחב יותר ואז נדרשת יריעה שתסגור אותו.

ה. מרזב פנימי – בבתים משותפים רבים יש מרזב פנימי שקיים בתוך קירות הבתים. במקרה של תקלה במרזב כזה, צריך להזמין אינסטלטור שישתמש במצלמה תרמית על מנת לאתר את מקור הפיצוץ.

דילוג לתוכן